fredag 12. mars 2010

Auksjon av "norwegian goods"

I kveld var det auksjon på uteplassen La Azotea som ligger på takterassen av en bygning med utsikt over havet. Her ble det auksjonert bort norske varer som vi alle savner, hvor inntekten gikk til Angel Notion. Angel Notion er en organisasjon som gir gratis helsehjelp til de meksikanerne som ikke har råd til å dra på sykehuset. Her kunne vi kjøpe brunost, tacokrydder, melkesjokolade, makrell i tomat, lakris, vaffelrøre, snus, ostehøvel og diverse andre varer som vi virkelig savner fra Norge.

Her gikk alle pengene til en god sak så jeg var ikke overrasket da noen produkter ble solgt for et beløp tilsvarende mitt ukesbudsjett her nede! Jeg har funnet ut at jeg må kutte ned på pengebruken, så det ble ikke noe på meg, men man kan trygt si at Angel Notion får et ganske godt bidrag til sitt arbeid i morgen!

For eksempel så gikk en melkesjokolade for 200kr, en brunost for 350, én pose med tacokrydder(som koster ikke så mye mer enn 10kr i Norge) gikk for 200kr og en makrell i tomat gikk for 350kr. Dette gir et ganske godt svar på hvor mye vi savner norsk mat!

Nå skal jeg legge meg og det blir ikke noe blogging før på søndag/mandag om en uke. Det er nemlig Spring Break i Playa del Carmen og jeg og Hege tar turen ut i den store verden for å oppleve noe nytt. Vi skal til Cuba i fem dager for å besøke Fidel Castros hjemland og til Jamaica i fire dager. Så langt er svært lite planlagt, men at vi tar oss en tur på Bob Marley museum i Jamaica er ikke så utenkelig.

Hasta luego!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar