torsdag 4. mars 2010

Livin' the beach life

Hele denne uka har værgudene velsignet oss med varme, sol og nesten skyfri himmel! Det har vært helt nydelig å endelig ha skikkelig varmt vær ute, og det skal visst bare bli varmere. Vi kommer nok til å angre om noen uker når vi går til skolen gjennomvåt av svette og hater livet fordi det er 35 grader ute! Men akkurat nå er det helt perfekt!


De siste dagene har gått med til eksamensforberedelser. På tirsdag er det midtveiseksamen i ex-fac og jeg gruer meg. Jeg leser og pugger dagen lang og føler det er det eneste jeg gjør. Heldigvis er jeg snart ferdig. Det må jeg være fordi i morgen får jeg besøk!!! :D Far kommer med fly fra Houston i morgen kveld og jeg gleder meg som en liten unge. Har telt ned dagene de siste fire uker og forstår ikke helt at dagen endelig(snart) er her.

Jeg har ordnet med dykking både om dagen og om natten og tur til Chichen Itza mens far er her. Siden han kun er her i tre dager blir det mye som skal gjøres på veldig kort tid. Men jeg gleder meg!!


Å ligge i havet når sola skinner og det er nesten skyfri himmel er noe av det beste jeg vet!


Nina og jeg



Noen ganger opplever man noe så spesielt at man skjønner det er et øyeblikk å ta vare på livet ut. Det kan være en fantastisk utsikt, en uforglemmelig opplevelse eller en herlig dag på stranda. Det er disse øyeblikkene hvor man skjønner at slike hendelser ikke kommer hver dag og at man skal ta vare på dem for alt de er verdt. Det er disse minnene man vil fortelle om når man kommer hjem. Det er bilder av disse minnene man vil vise for å prøve å få andre til å skjønne hvordan man hadde det og hvor utrolig det var. De prøver å forstå hvordan det var, men til slutt er det kun deg selv som sitter igjen med opplevelsen. Det er deg selv det vil påvirke resten av livet.

Å oppleve verden er noe av det beste og mest kunnskapsrike som finnes. Alle land har noe ulikt og spesielt å tilby og man danner seg minner man husker for resten av livet. Man vokser på en helt annen måte når man ser fattigdommen med egne øyne og ikke foran en tv-skjerm eller når man står ved siden av den store pyramiden i Kairo, eller på toppen av vulkanen ved Pompeii eller svømmende med alle slags fargerike fisk utenfor Bali.

Dersom du får sjansen til å reise må du gripe den med alt du har. Du vet ikke hva du går glipp av før du har sett det med dine egne øyne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar