tirsdag 9. mars 2010

På ferie!


Fredags kveld tok jeg buss til flyplassen for å overraske far med å hente ham. Planen var at han skulle ta buss fra flyplassen så skulle jeg møte ham på busstasjonen i Playa. Alt gikk helt fint og han ble skikkelig overrasket over å se meg stående på flyplassen og vente på ham.

Vi var ikke hjemme før nærmere halv 12 om så det var ikke så mye annet å gjøre enn å gå litt i gata. Jeg viste ham hovedgata og skolen jeg går på.


På lørdag spiste vi frokost på en restaurant på stranda. Det var ikke så veldig fint vær etter det så vi tilbrakte dagen med å gå i hovedgata og handle mat. Far hadde hele kofferten full med mat fra Norge da han kom så skapet mitt er nå stappet med lasagne, toro brownies, melkesjokolade, alle slags sauser, havregryn, gjær(til å lage boller), bakepulver, kylling i karri, brunost og mye mer. Spesielt deilig var det å handle mat på Mega uten å betale for det! Tusen takk far!:)

Om kvelden på lørdag hadde jeg arrangert et nattdykk for oss. Vi fikk på oss alt utstyr og fikk med oss to lommelykter hver før vi kjørte ut i båten til revet. Det var skikkelig kult å dykke om natten og veldig annerledes! Fiskene lyser opp i ulike neonfarger og man kan se så mye forskjellig enn det man gjør om dagen. Det var ganske skummelt å skru av lommelykta og bare kikke ut i mørke under vann. Ganske spesiell følelse å ligge i vann og ikke kunne se noenting!

Middag på søndag hvor vi hadde "surf and turf" med hummer, filet mignon og reker.
















På søndag stod vi opp tidlig for å dykke. Det første dykket var helt fantastisk. Det var ganske stor strøm der så du ble ført framover uten å gjøre noe som helst. det var akkurat som å fly under vann og en herlig følelse av vektløshet!

Det var veldig fint vær senere på dagen etter dykkene så vi fikk tilbrakt noen timer på stranda. Dette kan jeg tenke meg var deilig for far siden han har tilbrakt de siste to månedene innesnødd i Sandnes!


På mandag reiste vi til Chichen Itza, et av verdens "7 new wonders of the world". Her kunne man se rester etter mange bygninger som majafolket bygget i sin tid og guiden vår fortalte oss mye om majaene. Majafolket var svært intelligente og var veldig opptatt av astrologi og hvilket tegn man er født i. Det var kun mulig å bli konge dersom man var blitt født under en fullmåne for eksempel.


Etter Chichen Itza besøkte vi en cenote hvor vi badet. jeg har aldri hoppet fra høyere enn tre meter over vannet så jeg overrasket meg selv ved å hoppe fra åtte meter over vannet.
Nå har far reist og jeg har første eksamen i dag. Jeg gruer meg men får vel bare fortsette å lese til jeg sprenger.
Hasta luego

1 kommentar:

  1. Kjersti Fandrem9. mars 2010 kl. 17:27

    ser ut som du har det kjempegøy!!:D veldig kjekt å følga med på bloggen din!:) kos deg masse videre.

    SvarSlett