mandag 22. februar 2010

Delphinus

Når man ser på delfiner på film og sånn ser se skikkelig små å skjønne ut. I virkeligheten er det helt annerledes! Selvfølgelig er de skjønne og alt det der, men fy søren så svære delfiner er! Jeg ble helt målløs da jeg stod ved siden av saltbassenget - klar for å bade med delfiner - og det hoppet en delfin ut av vannet ved siden av meg. De er virkelig store altså!

Jeg svømte altså med delfiner på lørdag. Det var en helt syk opplevelse og jeg tror jeg smilte hele tida. Det startet med at vi fikk på oss redningsvester og så en film om delfiner. De fortalte oss hvor vi kunne ta på dem og hvordan vi skulle oppføre oss i nærheten av dem.

Da var helt sykk å ta på en delfin og kjenne den svømme forbi deg. Den var så myk og glatt og hadde en helt spesiell type hud. Delfinene gjorde mange triks og vi ble også kysset av en delfin og fikk svømme litt med den. Det kjekkeste var da jeg lå i vannet på magen med bena bak meg. Så kom det to delfiner bak meg og dyttet hver sin fot framover. Jeg ble altså dyttet opp av vannet av delfinene og de skjøv meg framover slik at jeg fløy på en måte gjennom vannet.

Ord kan ikke beskrive den fantastiske følelsen en delfin kan gi deg. Man har et inntrykk over at de skal være akkurat som Flipper; skjønne, lydige og helt fantastiske. Men etter den opplevelsen jeg hadde blir bare det inntrykket tusen ganger forsterket. Anbefaler alle å svømme med delfiner dersom man får muligheten en dag!

Men for å fortelle noe annet om delfinopplevelsen... Vi fikk ikke ha med oss kamera bort til delfinene, noe jeg forstår, så det var ansatte som tok bilder av oss. Jeg regnte med at vi fikk kjøpe dem etterpå og det kunne vi. Men fy søren for en forferdelig opplevelse det var! Har nesten aldri fått så dårlig service i mitt liv. Fra å bli fortalt en pris, til å måtte betale en annen, til å måtte betale dobbelt så mye som de andre til å ende opp med å snakke med manageren. Én CD med bilder (som alle vet koster ca 5-10 kr) kostet 2000 norske kroner!!! Det var helt vanvittig. De hadde en spesiell pakke siden vi var en stor gruppe, men forandret prisene hele tiden. Tilslutt ble vi så forbannet at vi dro derfra uten bilder:(. Det er litt trist å ikke ha fått med seg noen bilder, men jeg har jo fortsatt opplevelsen!

Ellers har vi nettopp hatt fellesmiddag med dem som bor i leiligheten over oss. Hver søndag siden vi har vært her har vi hatt fellesmiddag med dem, noe som er skikkelig koselig! I dag ble alt litt spesielt siden strømmen gikk i hele nabolaget en stund midt i matlagingen. Vi laget hjemmelaget fløtegratinerte poteter med stekt biff. Potetene var ferdige da strømmen gikk, men biffen var en annen sak. Siden vi ikke visste hvor lenge strømmen ville være vekke (her i Mexico er alt mañana mañana) begynte vi å spise potetene og salaten og hadde en ganske koselig candlelight dinner:). Midt i middagen kom heldigvis strømmen tilbake. Vi fikk stekt biffen ferdig og spist enda mer enn magene våre egentlig har plass til. Så nå skal jeg ned å legge meg på magen på senga og prøve å få gjort litt lekser. (Drit at strømmen kom tilbake, for da hadde jeg hatt en unnskyldning til å la være å gjøre dem!)

Snakkes senere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar