mandag 8. februar 2010

Ja nå har det gått en stund siden siste innlegg og det beklager jeg! Men med dette innlegget håper jeg å kunne oppdatere dere på hva som har skjedd den siste uka!

1) Filmkveld på tirsdag med de fire jentene som bor over oss - Lilja, Lena, Pia og Elisabeth. Fra nå har vi planlagt å ha filmkveld hver tirsdag dersom det passer inn med mengden lekser vi får og andre ting.

2) Skole er egentlig bare skole. Ikke fullstendig bortkastet(sier de alle) og ikke så kjedelig at jeg holder på å dø(bare nesten).
3) På torsdag ble jeg syk! Hadde feber og utrolig vondt i ryggen. Det begynte utpå ettermiddagen og ble bare verre og verre. På fredag var jeg inne nesten hele dagen og bare sov egentlig. Hodet mitt dundret og verket med en gang jeg prøvde å reise meg fra senga. Så det endte med en tidlig kveld for min del mens resten av gateway-gjengen var på beachparty som var blitt arrangert for oss. Det var litt kjipt å gå glipp av det men til gjengjeld følte jeg meg mye bedre på lørdag!

4) På lørdag drog jeg, og de 14 andre(av 101) som ikke var så fullesyke at de ikke klarte å reise seg fra senga til et hotell et stykke fra hvor jeg bor hvor vi tilbrakte ettermiddagen. Jeg kjente at det ble litt mye sol i begynnelsen siden kroppen min ikke var helt seg selv, men det kom seg veldig utover ettermiddagen. Har prøvd å få tak i en eller annen form for hatt jeg kan dekke hodet litt til med, men det er en utfordring ettersom de eneste hattene du kan få tak i her er enten knall rosa cowboyhatter eller en sombrero som er én meter i diameter!
Bilde fra strandområdet ved hotellet.

5) JEG HAR BLITT 20!!! Da klokka var fem om ettermiddagen her i Mexico begynte det allerede å dukke opp gratulasjoner på facebook. På den tida var jeg ikke klar i det hele tatt for å bli et år eldre og følte ikke at det var bursdagen min i det hele tatt. Men det synspunktet endret seg veldig raskt. Jeg har forresten de beste roommatsene ever!! Jeg fikk aldri med meg hviskingen som foregikk i leiligheten før vi skulle ut og vorsje hos jentene som bor over oss og hadde ingen anelse om hva som ventet meg. Da jeg kom ut på takterassen til Pia/Elisabeth/Lilja/Lenastod det 15 andre mennesker der som ropte "gratulerer med dagen" til meg! De hadde hengt opp ballonger og pyntet og det var helt fantastisk. Der og da kom jeg i bursdagsstemning med en gang! Ikke mange minutter senere ble jeg helt satt ut igjen da Tonje og Nina(som hadde hovedansvaret for all planlegging) kom ut på terassen bærende på en stor bløtkake med 20 lys oppå! En meget spesielt vorsj og en veldig minneverdige bursdagsfeiring var så langt i boks!

Senere på kvelden var det ut på tur i gatene for å drikke litt tequila(gratis for min del siden jeg var bursdagsbarn) og sjekke stemningen på de mange forskjellige utestedene. Det ble ikke tatt så mange bilder fra mitt kamera, men her er de få som finnes.
På bildet til venstre er halvparten av gjengen som overrasket meg med "bursdagsvorsj". To av roomisene mine, Tonje og Nina, er øverst til høyre på bildet.
Fra venstre: Lilja, Ole Tommy, Kristin, Tonje, Elisabeth, Tonje, Nina og Pia
Venstre: Tonje, Hege(Roomi) og Elsa. Høyre: Elsa og Kjersti
Meg med begge Tonjene!
Synet som møtte meg på stranda i dag tidlig:)
Alt om fallskjermhoppingen kommer i et nytt innlegg i morgen! Snakkes da:)

1 kommentar: