tirsdag 2. februar 2010

På'an igjen!

Nå har det gått nesten åtte måneder siden jeg sist satt på skolebenken og at jeg nå har gått tilbake for å stappe hodet med enda mer unyttig informasjon virker helt sprøtt. I dag var første skoledag her i Playa.

Jeg fikk en pang-start da mobilen valgte å skru seg av midt på natta. Jeg bruker mobilen som vekkerklokke og vi vet alle hva som skjer når den lille teknologiske dingsen(som livet ditt er avhengig av) dør på grunn av mangel på batteri! Jeg våknet 25 minutter før skolen begynte og måtte hive på meg klærne, sluke frokosten og springe til skolen i en fei for å ikke komme for sent. Flaks for meg at jeg har en kropp som våkner raskt om morgenen fordi jeg rakk det akkurat!

Første time fra 08-09.30 var spansk. Vi begynte smått med substantiv - hankjønn og hunkjønn - i løpet av den tida. Jeg merker hvor fort jeg lærer gramatikken fordi det likner ganske mye på fransk. Hvordan skal jeg klare å skille mellom dem? Jeg har alltid trodd at det burde være lett men har merket et par ganger at jeg tar meg selv i å si pardon, merci og oui til meksikanerne. Da glor de rart på meg:P

Ellers hadde jeg fri fram til klokka 15 da jeg hadde ex-phil undervisning. Jeg tenkte jeg skulle være flink jente og forberede meg til den første timen, men fy søren for et ork! Den ex-phil boka er vanskelige saker altså! Hver eneste setning må leses flere ganger for å forstå hvilket budskap den prøver å fortelle og sammenhengen mellom setningene må du lete lenge etter! Dette blir noen tøffe måneder og jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Men jeg får prøve å gjøre det beste ut av det og håpe på det beste!

Hasta Luego!

1 kommentar:

  1. nei nå tulle du! snakke fansk her eg og... fant ud at eg konne visst litt ligavel..

    SvarSlett